-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40419 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:33

با توجّه به اين كه در آية 130 سورة انعام آمده است: ما براي جنّ و انس، پيامبري از جنس خودشان مبعوث ميگردانيم. چرادر سورة جنّ، پيامبر اسلامرا پيامبر جن و انس معرفي ميكند؟

در اين كه آيا آيه: يَـَمَعْشَرَ الْجِنِّ وَالاْ ?ًِنسِ أَلَمْ يَأْتِكُمْ رُسُلٌ مِّنكُمْ يَقُصُّونَ عَلَيْكُم...;(انعام،130) اي گروه جنّ و انس، آيا از ميان شما، فرستادگاني براي شما نيامدند كه آيات مرا بر شما بخوانند... بر اين امر دلالت دارد كه جنّ نيز پيامبري از خودشان داشتهاند يا خير، علامه طباطبايي ميگويد: كلمة منكم، از شما، فقط دلالت دارد كه انبيأ، از جنس مخاطبانند; يعني همة جنّ و انس، نه اين كه پيامبران، از جنس ديگري، مثلاً ملائكه باشند كه مخاطبان، وحشت كنند و با آنها انس نگيرند و سخنشان را نفهمند، امّا اين كه بگوييم هر كدام از طايفة جنّ و انس، پيامبري مستقل و هم جنس خود دارند، آية شريفه، چنين دلالتي ندارد.( تفسير الميزان، علامه طباطبايي;، ج 7، ص 354، انتشارات جامعه مدرسين. )

بر اين اساس، اين آيه، اين بيان را ندارد كه هر گروهي پيامبري از جنس خود دارد; افزون بر اين كه آيات ديگر قرآن برخي پيامبران را دست كم، مبعوث شده براي عالميان و جن و انس ميداند; از جمله آيه شريفهاي كه سخن گروهي از جنيان را نقل ميكند: يَـَقَوْمَنَآ أَجِيبُواْ دَاعِيَ اللَّهِ وَ ءَامِنُواْ بِه;(احقاف،31) اي قوم ما! دعوت كننده الهي را اجابت كنيد و به او ايمان آوريد.

شأن نزول اين آيه، اين است كه رسول خدا6، از مكّه به سوي بازار عكاظ در طائف آمد كه مردم را به اسلام دعوت كند، امّا هيچ كس به دعوت او پاسخ نگفت، آن حضرت در راه برگشت به سوي مكّه، به محلّي به نام وادي جنّ رسيد. در دل شب به تلاوت قرآن پرداخت، جمعي از طايفة جنّ، از آنجا ميگذشتند و هنگامي كه قرائت قرآن پيامبر را شنيدند، گوش دادند و در پايان به آن حضرت ايمان آوردندو به عنوان مبلّغاني به سوي قوم خود رفته، آنان را به اسلام دعوت كردند.( تفسير نمونه، آيت اللّه مكارم شيرازي و ديگران، ج 21، ص 365، دارالكتب الاسلامية. )

بر اين اساس، از قرآن استفاده ميشود كه جنّيان، به پيامبر ايمان آوردند و اينكه پيامبري هم از نوع خود، داشته باشند از قرآن استفاده نميشود و آيه 130 انعام هم چنين مطلبي را بيان نميفرمايد.

از امام زين العابديننيز پرسيده شد: چرا به پيامبران بزرگ، اولواالعزم ميگويند؟ فرمود: چون به شرق و غرب عالم و به جن و انس، مبعوث بودهاند.( بحارالانوار، علامه مجلسي، ج 11، ح 61. )

هم چنين بر فرض آن كه جنّيان از خودشان، پيامبراني داشته باشند، منافاتي ندارد با آن كه، پيامبران اولوالعزم انسي هم براي آنها مبعوث شده باشند.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.